Adres |
Rynek 1, 38-500 Sanok
|
||||||||||||||
Pokoje | 38 (Piętro III), 41 (Piętro III), 43 (Piętro III), 44 (Piętro III) | ||||||||||||||
Telefon | (13) 465 29 07 | ||||||||||||||
Skarbnik Powiatu |
|
||||||||||||||
Pracownicy |
|
Zadania
Do zadań Wydziału Finansowego należy:
W zakresie budżetu:
W zakresie finansów i sprawozdawczości:
W zakresie księgowości:
W zakresie kontroli:
W zakresie budżetu:
- opracowanie projektu budżetu Powiatu oraz dokonywanie analiz z wykonania budżetu,
- opracowanie układu wykonawczego budżetu w podziale na działy, rozdziały, paragrafy klasyfikacji dochodów i wydatków,
- przekazywanie jednostkom podległym informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków,
- nadzorowanie prawidłowości opracowania i zatwierdzenia planów finansowych jednostek organizacyjnych Powiatu,
- prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków,
- opracowywanie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Powiatu.
W zakresie finansów i sprawozdawczości:
- sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu,
- prowadzenie ewidencji finansowo – księgowej,
- prowadzenie sprawozdawczości i ocena realizacji wykorzystania przydzielonych środków,
- prowadzenie analiz dla potrzeb przestrzegania budżetu,
- przekazywanie środków na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej
- przekazywanie dotacji celowych otrzymanych z budżetu Państwa na realizację zadań własnych Powiatu,
- przekazywanie dotacji z funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek organizacyjnych powiatu,
- przekazywanie dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa na realizację inwestycji własnych powiatu,
- rozliczanie i przekazywanie subwencji.
W zakresie księgowości:
- opracowanie i realizacja planu finansowego,
- obsługa finansowo – księgowa zadań określonych w budżetach jednostek,
- prowadzenie rachunkowości budżetu Powiatu oraz gospodarki finansowej Powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, a w szczególności dochodów Skarbu Państwa i środków pomocowych pochodzących z funduszy strukturalnych,
- prowadzenie spraw osobowych z zakresu obsługi finansowej (uposażenia, ubezpieczenia, podatki, podróże służbowe),
- sporządzanie sprawozdawczości statystycznej,
- opracowanie okresowych analiz finansowych,
- ewidencja środków trwałych i wyposażenia urzędu, mienia powiatu i Skarbu Państwa,
- prowadzenie ewidencji i rozliczeń druków ścisłego zarachowania,
- sporządzanie informacji dla Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministra Finansów,
- obsługa Powiatowego Funduszu Gospodarowania Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym oraz Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
- obsługa finansowa Funduszu Rehabilitacyjnego Osób Niepełnosprawnych,
- współdziałanie z bankami i organami skarbowymi,
- opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dot. prowadzenia rachunkowości,
- przygotowywanie zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji.
W zakresie kontroli:
- kontrola finansowa w jednostkach sektora finansów publicznych związanych z gromadzeniem i rozdysponowaniem środków publicznych oraz gospodarowania mieniem,
- przeprowadzenie wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków,
- badanie i porównanie stanu faktycznego ze stanem wymaganym, pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych,
- uzyskiwanie, gromadzenie, przetwarzanie informacji oraz podejmowanie działań w celu poprawy funkcjonowania kontroli finansowej w jednostkach budżetowych powiatu.