Adres |
Rynek 1, 38-500 Sanok
|
||
Pokoje | 2 (Parter), 10 (Parter), 12 (Parter), 12a (Parter), 13 (Parter), 55 (Parter), 56 (Parter) | ||
Telefon | (13) 465 29 16 | ||
Naczelnik wydziału |
|
||
Zastępca Naczelnika |
|
Komunikacja
Pokoje | 10 (Parter), 12 (Parter), 12a (Parter), 13 (Parter) |
Rezerwacja terminów oraz wstępna informacja w sprawie rejestracji pojazdów
Telefon | (13) 465 29 16 |
Rejestracja Pojazdów (pok. 13)
Telefon | (13) 465 29 34, (13) 465 29 36 | ||||||||||||
rejestracja@powiat-sanok.pl | |||||||||||||
Pracownicy |
|
Prawa jazdy (pok. 12 i 12A)
Telefon | (13) 465 29 37, (13) 465 29 17 | ||||||
Pracownicy |
|
Kary pieniężne z zakresu ewidencji i rejestracji pojazdów (pok. 12A)
Telefon | (13) 465 29 37 | ||
Pracownicy |
|
Stałe Dowody Rejestracyjne (pok. 10)
Telefon | (13) 465 29 25 | ||||||
Pracownicy |
|
Zbycie, wyrejestrowanie, adnotacje w dowodach rejestracyjnych i kartach pojazdu (pok. 2)
Telefon | (13) 465 29 81 | ||||||
Pracownicy |
|
Obsługa administracyjna Wydziału
Pracownicy |
|
Transport, zarządzanie ruchem, OSK,SKP
Pokoje | 56 (Parter) | ||||||
Telefon | (13) 465 29 44, (13) 465 29 20 | ||||||
komunikacja2@powiat-sanok.pl, komunikacja@powiat-sanok.pl | |||||||
Pracownicy |
|
Zadania
Wydział Komunikacji i Transportu
czynny
Poniedziałek – Piątek : 8:00 – 15:00
Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Sanoku
informuje, że zgodnie z przepisami art.73 ust. 1a ustawy z dnia 20 czerwca 1997r.-Prawo
o ruchu drogowym od dnia 31 stycznia 2022 r. podczas rejestracji pojazdu istnieje możliwość
zachowania dotychczasowego numeru rejestracyjnego, w tym tablic (tablicy)
rejestracyjnych , jeżeli :
- pojazd był już zarejestrowany na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej
- posiada tablice (tablicę) rejestracyjne zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie
art.76 ust. 1 pkt 1 lit. a, oraz utrzymane w należytym stanie i czytelne .
Uwzględniając powyższe na wniosek właściciela będzie można zachować
- tzw . „Eurotablice” zarówno z czcionką zwężoną i z czcionką niebędącą czcionką
zwężoną, które nie posiadają oznaczeń i grafiki obrysu wizerunku orła naniesionych
techniką laserową
- tzw . „Eurotablice” z czcionką zwężoną , które posiadają oznaczenia i grafikę obrysu
wizerunku orła .
W celu dokonania rejestracji każdego pojazdu , który był już zarejestrowany
w Polsce , koniecznym jest dostarczenie tablic rejestracyjnych bez względu
na miejsce dotychczasowej rejestracji celem ich legalizacji.
Obowiązek dostarczenia tablic dotyczy również pojazdów sprowadzonych z zagranicy
w przypadku posiadania tablic wydanych w kraju dotychczasowej rejestracji.
KOMUNIKAT WYDZIAŁU KOMUNIKACJI I TRANSPORTU
STAROSTWA POWIATOWEGO W SANOKU
Sprawy związane z Rejestracją pojazdu
obowiązuje obsługa stron po uprzednim zarezerwowaniu terminu wizyty
pod nr tel. (13) 4652916 w. pokoju nr. 2.
jedna sprawa – jeden termin
(w celu usprawnienia obsługi interesantów proszę zgłaszać się 5 minut przed umówionym terminem).
Odbiór stałego dowodu rejestracyjnego - należy umówić się telefonicznie
Wyrejestrowanie pojazdu, zgłaszanie zbycia i nabycia pojazdu, - strony obsługiwane są na bieżąco .
Sprawy związane z obsługą interesantów dotyczące
Wydania prawa jazdy, wydania PKK(profil kandydata na kierowcę),
transportu drogowego, organizacji ruchu, ośrodków szkolenia kierowców
i stacji kontroli pojazdów – bezpośrednia obsługa wg kolejności przybycia.
Szczegółowe informacje udzielane są drogą telefoniczną pod następującymi numerami telefonów:
· 134652934, 134652936 - rejestracja pojazdów, wymiana dowodów rejestracyjnych;
· 134652916 – zgłoszenia zbycia pojazdu, wyrejestrowania pojazdu oddanego do złomowania, czasowe wyrejestrowania pojazdów, wpisy o przystosowaniu pojazdu do zasilania gazem, ciągnięcia przyczep, nauki jazdy, taxi;
· 134652925 – odbiór stałego dowodu rejestracyjnego;
· 134652917, 134652937 – prawa jazdy;
· 134652920, 134652944 - transport, zarządzanie ruchem, nadzór nad OSK i SKP.
Formularze wniosków i innych dokumentów z zakresu spraw prowadzonych przez Wydział Komunikacji i Transportu można pobrać za pośrednictwem Biuletynu Informacji Publicznej, korzystając ze strony internetowej Starostwa Powiatowego w Sanoku: www.powiat-sanok.pl.
Pok. 2 tel. wew 916
- zbycie i wyrejestrowanie czasowe
- zgłoszenie demontażu pojazdu; kasacja zagraniczna; kradzież
- adnotacje: komornicze, bankowe, hak, gaz, VAT
- zaśw: o utracie dokumentów, przerejestrowaniu za granicą
- zwrot zatrzymanego dowodu rejestracyjnego
- zastępcze tabliczki znamionowe, nr. VIN
- wtórniki nalepek na szybę
Pok. 12 tel. wew 917
- wnioski na prawo jazdy
– profil kandydata na kierowcę
- krajowe i międzynarodowe prawa jazdy
- zwrot zatrzymanego prawa jazdy
- wymiana zagranicznego prawa jazdy
- zezwolenia na pojazdy uprzywilejowane
Pok. 12a tel. wew 937
- wnioski na prawo jazdy
– profil kandydata na kierowcę
- krajowe i międzynarodowe prawa jazdy
- zwrot zatrzymanego prawa jazdy
- wymiana zagranicznego prawa jazdy
- zezwolenia na pojazdy uprzywilejowane
Pok. 10 tel. wew 925
– stałe dowody rejestracyjne
Pok. 13 tel. wew 915; 934
– rejestracja pojazdów
- wpisy ( wykreślenia ) współwłaścicieli – osoby fizyczne
- próbne tablice rejestracyjne
- wtórnik dowodu rej. ; karty pojazdu; tablicy rej.
- wydanie 3 tablicy rej.
- wymiana dowodu rej. z powodu braku miejsca na bad. tech.
Pok. 56 tel. wew 920
– ośrodki szkolenia kierowców, stacje kontroli pojazdów
- instruktorzy, diagności
- przewóz osób i rzeczy
- licencje, wypisy, zaświadczenia
- pojazdy usuwane z dróg
- organizacja ruchu drogowego
Obsługa stron i interesantów
Wydział Komunikacji i Transportu jest czynny w godzinach: 7:30-15:30
Do zadań Wydziału Komunikacji i Transportu należy w szczególności:
W zakresie komunikacji:
1) wydawanie praw jazdy oraz profili kandydatów na kierowców,
2) wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
3) wymiana zagranicznych krajowych praw jazdy na polskie prawa jazdy,
4) dokonywanie w prawach jazdy wpisów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji wstępnej lub szkolenia okresowego,
5) kierowanie na badania lekarskie kierowców w celu stwierdzenia istnienia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem,
6) kierowanie na badania psychologiczne kierowców w celu orzeczenia istnienia lub braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem,
7) kierowanie kierowców na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji,
8) wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami silnikowymi,
9) wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy oraz zatrzymywanie praw jazdy,
10) wykonywanie orzeczeń sądowych w zakresie orzeczonych środków karnych zakazu prowadzenia pojazdów,
11) żądanie od innych organów wydających prawa jazdy akt kierowców oraz wysyłanie akt do tych organów,
12) prowadzenie ewidencji osób bez uprawnień do kierowania pojazdami
13) prowadzenie archiwum podręcznego akt kierowców oraz akt osób bez uprawnień,
14) wydawanie decyzji o czasowej rejestracji oraz rejestracji pojazdów,
15) wydawanie decyzji o wyrejestrowaniu pojazdów,
16) wydawanie decyzji o czasowym wycofaniu pojazdów z ruchu,
17) zwrot zatrzymanych dowodów rejestracyjnych,
18) dokonywanie zmian danych dot. pojazdu oraz jego właściciela zawartych w dowodzie rejestracyjnym,
19) udzielanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji w zakresie rejestracji pojazdów oraz uprawnień do kierowania pojazdami organom i instytucjom wymienionym w art. 80 c oraz art. 100 c ustawy Prawo o ruchu drogowym
20) wysyłanie do organów rejestrujących zawiadomień i potwierdzeń dotyczących przerejestrowywanych pojazdów,
21) wysyłanie do zagranicznych organów rejestrujących dowodów rejestracyjnych pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy w kraju,
22) prowadzenie archiwum akt pojazdów,
23) udzielanie informacji uprawnionym jednostkom do celów podatkowych,
24) przyjmowanie zgłoszeń zbycia pojazdów
25) wydawanie zaświadczeń potwierdzających dane pojazdów
26) dokonywanie wpisów i wykreśleń dotyczących przewłaszczeń bankowych, sądowych i innych uprawnień podmiotów
W zakresie transportu :
1) wydawanie zaświadczeń o wpisie do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów,
2) nadzór nad działalnością stacji kontroli pojazdów,
3) wydawanie diagnostom uprawnień do przeprowadzania badań technicznych,
4) wydawanie zaświadczeń o wpisie do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców,
5) nadzór nad działalnością ośrodków szkolenia kierowców,
6) dokonywanie wpisów do ewidencji instruktorów nauki jazdy,
7) obsługa Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
8) zarządzanie ruchem na drogach powiatowych i gminnych,
9) wydawanie, cofanie i zmiana licencji na krajowy drogowy transport osób i rzeczy,
10) wydawanie i cofanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i specjalnych w krajowych transporcie drogowym osób,
11) wydawanie, cofanie i zmiana zaświadczeń na prowadzenie przewozów drogowych na potrzeby własne,
12) wydawanie zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych,
13) dokonywanie uzgodnień w zakresie planowanego przebiegu linii komunikacyjnych na obszarze powiatu i województwa,
14) przedstawianie ministrowi właściwemu do spraw transportu informacji dotyczących liczby
i zakresu wydanych licencji oraz zezwoleń,
15) dokonywanie kontroli przedsiębiorców, którym udzielono licencji, zaświadczeń lub zezwoleń
w zakresie krajowego transportu drogowego,
16) usuwanie pojazdów na koszt właściciela,
17) prowadzenie ewidencji OSK, SKP, diagnostów i instruktorów nauki jazdy,
18) współpraca z Powiatowym Zarządem Dróg w Sanoku,
19) wydawanie i cofanie zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika,
20) nadzór nad wprowadzeniem Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego,
21) organizowanie przewozów użyteczności publicznej,
22) wydawanie i cofanie zezwoleń na przewozy użyteczności publicznej,
23) wydawanie zaświadczeń na przewozy komercyjne.
Zgłaszanie informacji przez ośrodki szkolenia kierowców w ramach realizacji obowiązków, o których mowa w art. 27 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2015 r. poz. 155 j.t.);
Art. 27. 1. Kierownik ośrodka szkolenia kierowców jest obowiązany:
1) przedstawić staroście właściwemu ze względu na miejsce prowadzenia ośrodka szkolenia kierowców, najpóźniej w następnym dniu roboczym od dnia rozpoczęcia kursu, listę uczestników kursu oraz informację o terminie, czasie i miejscu rozpoczęcia pierwszych zajęć teoretycznych w ramach danego kursu;
2) prowadzić dokumentację kursu;
2a) prowadzić harmonogram zajęć teoretycznych dla każdego kursu zawierający terminy, miejsce prowadzenia zajęć teoretycznych oraz godziny rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych zajęć;
3) (uchylony);
4) (uchylony);
5) umożliwić osobie upoważnionej przez starostę przeprowadzenie kontroli wymaganej dokumentacji, kontroli prowadzonych zajęć oraz uczestnictwo w tych zajęciach;
6) składać staroście, o którym mowa w pkt 1, dokumenty zawierające informację o przeprowadzonych kursach:
a) do dnia 31 stycznia każdego roku - w zakresie dotyczącym poprzedniego roku,
b) w terminie 14 dni od dnia, w którym przedsiębiorca zrezygnował z prowadzenia ośrodka szkolenia kierowców lub w którym wydano decyzję o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę ośrodka szkolenia kierowców - w zakresie dotyczącym okresu od dnia 1 stycznia bieżącego roku do tego dnia.
2. Kierownik podmiotu innego niż wymieniony w ust. 1, prowadzącego szkolenie w formie kursu, jest obowiązany:
1) przedstawić staroście właściwemu ze względu na siedzibę tego podmiotu najpóźniej w następnym dniu roboczym od dnia rozpoczęcia kursu informację o terminie, czasie i miejscu, w których będą prowadzone zajęcia, wraz z listą uczestników kursu;
2) prowadzić dokumentację kursu;
3) przekazywać staroście, o którym mowa w pkt 1, w terminie 14 dni od dnia zakończenia kursu i wydania zaświadczenia o jego ukończeniu, następujące dane osób, które ukończyły kurs:
a) imię i nazwisko,
b) datę i miejsce urodzenia,
c) numer PESEL, a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL - serię, numer i nazwę dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które wydało ten dokument,
d) adres zamieszkania,
e) zakres ukończonego kursu,
f) imię i nazwisko odpowiednio instruktora lub wykładowcy, który prowadził zajęcia, jego numer ewidencyjny oraz numer ewidencyjny jednostki szkolącej;
4) umożliwić osobie upoważnionej przez starostę przeprowadzenie kontroli wymaganej dokumentacji, kontroli prowadzonych zajęć oraz uczestnictwo w tych zajęciach;
5) składać staroście, o którym mowa w pkt 1, dokumenty zawierające informację o przeprowadzonych kursach:
a) do dnia 31 stycznia każdego roku - w zakresie dotyczącym poprzedniego roku,
b) w terminie 14 dni od dnia, w którym podmiot zrezygnował z prowadzenia szkolenia kierowców lub w którym wydano decyzję o zakazie prowadzenia przez podmiot szkolenia kierowców - w zakresie dotyczącym okresu od dnia 1 stycznia bieżącego roku do tego dnia.
Na podstawie art. 27 ust. 6 ustawy o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2015 r. poz. 155 j.t.) i § 9 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz. U. Nr 206, poz. 1216), Starosta Sanocki umożliwia przekazywanie powyższych informacji w formie elektronicznej z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego lub podpisu stanowiącego podanie w postaci elektronicznej danych: imienia i nazwiska kierownika ośrodka, potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP, zgodnie z ustawą z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne - na następujący adres poczty elektronicznej: komunikacja@powiat-sanok.pl
Ochrona danych osobowych