Adres |
Rynek 1, 38-500 Sanok
|
||||||||||||||||||||||||
Pokoje | 46 (Piętro IV), 46a (Piętro IV), 46b (Piętro IV), 46c (Piętro IV), 46d (Piętro IV), 46e (Piętro IV) | ||||||||||||||||||||||||
organizacyjny@powiat-sanok.pl | |||||||||||||||||||||||||
Telefon | (13) 465 29 10 | ||||||||||||||||||||||||
Naczelnik Wydziału |
|
||||||||||||||||||||||||
Pracownicy |
|
Biuro Rady
Pokoje | 39 (Piętro III) | ||
biurorady@powiat-sanok.pl | |||
Telefon | (13) 465 29 06 | ||
Kierownik Biura Rady |
|
||
Pracownicy: | Agnieszka Szczepańska |
Zadania
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności:
W zakresie obsługi Rady Powiatu:
1) udzielanie Radnym pomocy w wykonywaniu mandatu,
2) wykonywanie czynności związanych z przygotowaniem sesji Rady Powiatu, a w szczególności gromadzenie materiałów niezbędnych dla prawidłowej pracy Rady i Komisji i przesyłanie ich Radnym,
3) prowadzenie dokumentacji związanej z pracą Rady i jej Komisji oraz poszczególnych Radnych,
4) obsługa kancelaryjno - biurowa Rady Powiatu i Komisji - protokołowanie obrad Rady i posiedzeń Komisji,
5) prowadzenie rejestrów:
a) uchwał Rady Powiatu,
b) wniosków i opinii Komisji,
c) interpelacji i zapytań Radnych,
d) aktów prawa miejscowego,
6) przekazywanie do realizacji uchwał Rady, wniosków Komisji, i interpelacji Radnych Zarządowi, Naczelnikom Wydziałów oraz nadzór nad terminowym ich załatwieniem,
7) przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady,
8) przekazywanie aktów prawa miejscowego do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego,
9) sporządzanie sprawozdań z realizacji uchwał Rady,
10) organizowanie dyżurów radnych,
11) organizowanie i obsługa dyżuru Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady Powiatu, prowadzenie rejestru spraw zgłaszanych przez obywateli oraz podejmowanie działań dla ich rozpatrzenia,
12) wprowadzanie dokumentów z sesji i posiedzeń Komisji do Biuletynu Informacji Publicznej.
W zakresie obsługi Zarządu Powiatu:
1) ustalanie porządku obrad Zarządu w oparciu o przedłożone dokumenty zgodnie z dyspozycją Przewodniczącego Zarządu oraz Sekretarza,
2) przedkładanie Członkom Zarządu oraz Sekretarzowi i Skarbnikowi materiałów na posiedzenie Zarządu zgodnie z ustalonym porządkiem,
3) protokołowanie posiedzeń Zarządu Powiatu,
4) przekazywanie do realizacji wyciągów z protokołów posiedzeń wraz z uchwałami i przedłożonymi materiałami na stanowiska pracy,
5) prowadzenie rejestru uchwał Zarządu,
6) opracowywanie sprawozdań z prac Zarządu w okresie międzysesyjnym,
7) kontrola wykonania uchwał Zarządu,
8) wprowadzanie dokumentów z posiedzeń Zarządu Powiatu do Biuletynu Informacji Publicznej.
W zakresie spraw organizacyjnych:
1) opracowywanie projektów Statutu Powiatu i Regulaminu Organizacyjnego Starostwa i przygotowywanie niezbędnych zmian,
2) opracowywanie projektów zarządzeń Starosty z zakresu działania Wydziału,
3) prowadzenie zbioru zarządzeń Starosty,
4) prowadzenie zbioru porozumień w sprawie:
a) wykonywania zadań publicznych z zakresu administracji rządowej,
b) powierzenia zadań publicznych jednostkom samorządowym,
5) organizacja i nadzór nad załatwianiem skarg i wniosków obywateli oraz przyjęć interesantów,
6) prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków wpływających do starosty, oraz przekazywanie ich do załatwienia Wydziałom i kierownikom jednostek organizacyjnych,
7) kontrola terminowego załatwiania skarg i wniosków przez Wydziały i jednostki organizacyjne oraz opracowywanie w tym zakresie zbiorczych analiz i sprawozdań,
8) prowadzenie zbioru protokołów z kontroli zewnętrznych, koordynowanie i nadzorowanie realizacji wniosków z kontroli,
9) prowadzenie zbioru dokumentów związanych z przynależnością powiatu do różnych organizacji i stowarzyszeń,
10) nadzorowanie przestrzegania przepisów instrukcji kancelaryjnej w Starostwie i powiatowych jednostkach organizacyjnych,
11) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie wniosków lub opinii związanych z tworzeniem, łączeniem, podziałem, znoszeniem oraz ustalaniem granic jednostek samorządu terytorialnego,
12) administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej,
13) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
14) koordynacja opracowań odpowiedzi na złożony wniosek o udzielenie informacji publicznej w przypadku współdziałania dwóch lub więcej Wydziałów,
15) współdziałanie w organizowaniu i przeprowadzaniu wyborów do Rady Powiatu oraz referendum,
16) prowadzenie spraw związanych z organizacją powiatowych jednostek organizacyjnych.
17) prowadzenie spraw socjalnych pracowników - nadzór nad realizacją zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
18) realizacja zadań wynikających z ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej
W zakresie spraw kancelaryjnych i archiwizacji:
1) prowadzenie kancelarii ogólnej Starostwa
2) prowadzenie archiwum Starostwa,
3) przyjmowanie korespondencji wpływającej do Starostwa oraz przekazywanie jej do Wydziałów,
4) wysyłanie korespondencji,
5) przygotowywanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej z zakresu archiwizowanych dokumentów.
W zakresie obsługi sekretarskiej:
1) prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
2) obsługa przyjęć interesantów,
3) realizowanie zadań związanych z funkcjami reprezentacyjnymi Starosty, organizowanie jego kontaktów i narad z przedstawicielami organów administracji rządowej i samorządowej oraz z organizacjami politycznymi, społecznymi itp.-współpraca w tym zakresie ze stanowiskiem ds. promocji.
4) prowadzenie harmonogramu wykorzystania samochodów służbowych.
W zakresie BHP:
1) prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzeganie przepisów zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
2) bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
3) sporządzanie i przedstawianie pracodawcy co najmniej raz w roku okresowych analiz i stanu BHP,
4) prowadzenie szkoleń BHP dla pracowników Starostwa,
5) udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących BHP,
6) nadzór nad realizacją zadań z zakresu BHP oraz ochrony przeciwpożarowej w Starostwie Powiatowym w Sanoku,
7) udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków, a także kontrola realizacji tych wniosków,
8) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy,
9) doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.