Adres |
Rynek 1, 38-500 Sanok
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pokoje | 46 (Piętro IV), 46a (Piętro IV), 46b (Piętro IV), 46c (Piętro IV), 46d (Piętro IV), 46e (Piętro IV) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
organizacyjny@powiat-sanok.pl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Telefon | (13) 465 29 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Naczelnik Wydziału |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kancelaria Ogólna |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sekretariat |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nieodpłatna pomoc prawna |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Archiwum Zakładowe |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Informatycy |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kadry |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pracownicy |
|
Biuro Rady i Zarządu
Pokoje | 39 (Piętro III) | |
biurorady@powiat-sanok.pl | ||
Telefon | (13) 465 29 06 | |
Kierownik Biura Rady | Joanna Jankowska | |
Pracownicy: | Aneta Rybczak-Zubel | email: a.zubel@powiat-sanok.pl |
Refertat Zamówień Publicznych
Pokoje | 46A (Piętro IV) | |
zamowieniapubliczne@powiat-sanok.pl | ||
Telefon | (13) 465 29 45 | |
Kierownik Referatu | Bartosz Mrugała |
emai: bmrugala@powiat-sanok.pl |
Pracownicy: | Iwona Niezgoda | email: iniezgoda@powiat-sanok.pl |
Anna Pelczarska-Kozioł | email: apelczarska-koziol@powiat-sanok.pl |
Zadania
1. Wydział Organizacyjno-Administracyjny prowadzi sprawy związane z organizacją i funkcjonowaniem Starostwa, organizacją przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków. Ponadto, załatwia sprawy dotyczące całokształtu problematyki kadrowej i szkoleniowej, doboru i oceny kadry, kształtowania właściwej struktury zatrudnienia, jak również czynności planowania, organizacji pracy, informatyzacji, prowadzenia archiwum zakładowego, BHP, zamówień publicznych oraz obsługi administracyjna – biurowej Rady oraz Zarządu Powiatu.
2. Pracą Wydziału Organizacyjna – Administracyjnego kieruje Naczelnik.
3. W Wydziale funkcjonują następujące Referaty, którymi kierują Kierownicy:
1) Zamówień Publicznych,
2) Biura Rady i Zarządu Powiatu,
4. Do zadań Wydziału Organizacyjna – Administracyjnego należy w szczególności:
1) Organizowanie pracy Starostwa Powiatowego orz nadzór nad jego prawidłowym funkcjonowaniem;
2) Przygotowywanie projektów uchwał Zarządu Powiatu w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym starostwa oraz projektów uchwał Rady Powiatu w sprawie zmian w Statucie Powiatu;
3) Organizowanie obsługi interesantów i obiegu dokumentów;
4) Prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników starostwa, dyrektorów jednostek organizacyjnych Powiatu,
5) Wystawianie zaświadczeń zatrudnieniu, wydawanie legitymacji służbowych i prowadzenie stosownych rejestrów;
6) Prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących naboru, nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, rent i emerytur, nagród jubileuszowych oraz odznaczeń dla pracowników;
7) Utrzymanie w stałej aktualności zakresów czynności kadry kierowniczej Starostwa;
8) Kontrola dyscypliny pracy;
9) Koordynowanie szkoleń oraz nadzór i kontrola nad doskonaleniem zawodowym pracowników starostwa oraz dokonywanie analiz w tym zakresie;
10) Prowadzenie spraw związanych z praktykami uczniowskimi i studenckimi odbywanymi w Starostwie;
11) Prowadzenie obsługi sekretariatu starosty i wicestarosty;
12) Prowadzenie kancelarii ogólnej starostwa i punktu obsługi klienta;
13) Zapewnienie należytej organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków oraz listów obywateli, w tym: prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków;
14) Kontrolowanie trybu i sposobu rozpatrywania skarg i wniosków oraz sporządzanie zbiorczych sprawozdani informacji w tym zakresie;
15) Zarządzanie infrastrukturą informatyczną Starostwa;
16) Administrowanie stroną BIP i pocztą elektroniczną Urzędu, nadzór nad poprawnością spersonalizowanych formularzy na platformie EPUAP oraz jej administracja, potwierdzanie, przedłużanie i unieważnianie profilu zaufanego;
17) Administrowanie systemem czasu pracy;
18) Administrowanie Proton;
19) Prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem prawidłowości działania sprzętu komputerowego Urzędu;
20) Analizowanie stanu i przygotowanie wniosków w sprawie wyposażenia Urzędu w sprzęt komputerowy i oprogramowanie;
21) Prowadzenie spraw z zakresu obsługi elektronicznej komunikacji z Głównym Urzędem Statystycznym;
22) Prowadzenie podstawowych szkoleń dla pracowników Urzędu w zakresie obsługi oprogramowania;
23) Realizowanie zadań administratora bezpieczeństwa informacji określonej w ustawie o ochronie danych osobowych;
24) Odpowiedzialność za archiwizację i przechowywanie danych informatycznych wytworzonych w Urzędzie;
25) Koordynacja działań zakresu informatyki w skali całego Urzędu;
26) Przygotowywanie od strony technicznej obrad sesji i komisji Rady Powiatu oraz zebrani potka organizowanych w Starostwie przez komórki organizacyjne;
27) Przekazywanie właściwym organom oświadczeń majątkowych składanych przez osoby zobowiązane do ich złożenia;
28) Prowadzenie centralnych rejestrów:
a) Upoważnień, pełnomocnictw;
b) Umów;
c) Zarządzeń Starosty;
d) Pieczęci.
29) Prowadzenie spraw Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
30) Opracowywanie propozycji zadań inwestycyjnych i remontowych dotyczących Starostwa, w tym zakupów inwestycyjnych;
31) Opracowywanie propozycji planu wydatków rzeczowych;
32) Weryfikowanie pod względem merytorycznym dokumentów zakupu usług, sprzętu i materiałów na potrzeby Starostostwa;
33) Administrowanie nieruchomościami stanowiącymi mienie Powiatu w zakresie:
a) Zabezpieczenia nieruchomości, w tym opracowanie instrukcji postępowania w przypadku pożaru i innych awarii w Starostwie;
b) Zawieranie umów na dostawę mediów, odbiór śmieci i innych;
c) Zapewnienie utrzymania czystości wewnątrz nieruchomości oraz na zewnątrz;
d) Prowadzenie zadań inwestycyjnych, prac konserwatorskich, remontów i modernizacji w Starostwie oraz zadań ustalonych przez Zarząd Powiatu;
e) Okresowe kontrole stanu technicznego obiektów budowlanych, instalacji i przewodów w Starostwie;
34) Udzielanie pomocy przy dokonywaniu inwentaryzacji mienia;
35) Gospodarowanie pieczęciami, pieczątkami i tablicami urzędowymi;
36) Realizacja zadań zakresie administracji budynkami i lokalami w Starostwie;
37) Zabezpieczenie mienia i ochrony PPOŻ obiektów Starostwa;
38) Utrzymanie łączności;
39) Dokonywanie prenumeraty pracy i innych wydawnictw;
40) Prowadzenie archiwum zakładowego;
41) Ewidencja majątku ruchomego i nieruchomego;
42) Obsługa komisji wyborczej przy wyborach do samorządu powiatowego;
43) Wykonywanie zadań związanych z świadczeniem nieodpłatnej pomocy prawnej dla mieszkańców powiatu;
44) Obsługa pracowniczych planów kapitałowych (PPK);
45) Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
46) Przygotowywanie upoważnień(pełnomocnictw) dla pracowników Starostwa;
47) Koordynacja organizacji oraz prowadzenie spraw związanych z odbywaniem przez pracowników Starostwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych służby przygotowawczej;
48) Prowadzenie dokumentacji związanej z okresową oceną pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych, w tym na kierowniczych stanowiskach urzędniczych;
49) Nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych obowiązków wynikających z ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, ustawy o pracownikach samorządowych oraz ustawy o samorządzie powiatowym;
50) Nadzór nad wykorzystaniem przez pracowników Starostwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych urlopów wypoczynkowych;
51) Kierowanie pracowników na badania profilaktyczne, ich analiza i nadzór nad terminowością ich wykonania;
52) Prowadzenie list obecności pracowników Starostwa w porozumieniu z naczelnikami wydziałów;
53) Prowadzenie sprawozdawczości z zakresu spraw kadrowych;
54) Opracowywanie i bieżąca aktualizacja Regulaminu Pracy;
55) Współpraca ze związkami zawodowymi działającymi w Starostwie;
56) Wykonywanie zadań z zakresu gospodarowania własnymi środkami transportu, rozliczanie kart drogowych kierowców;
57) Prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem właściwej informacji wizualnej dla interesantów oraz dbanie o właściwe dekorowanie i flagowanie obiektu;
58) Wykonywanie innych zadań z zakresu obsługi gospodarczej i transportowej;
59) Prowadzenie spraw związanych z ochroną budynku i mienia w obiekcie Starostwa;
60) Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku i odpowiedzialności cywilnej oraz spraw związanych z ubezpieczeniem pojazdów transportowych Starostwa, w tym również współpraca z brokerem ubezpieczeniowym;
61) Współdziałanie na rzecz pozyskiwania środków finansowych na realizowane inwestycje;
62) Współdziałanie w zakresie ustalania sposobu wykorzystania obiektów nowych, istniejących i po likwidacji jednostek organizacyjnych;
63) Prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
64) Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;
65) Sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku okresowych analiz i stanu BHP;
66) Prowadzenie szkoleń BHP dla pracowników Starostwa;
67) Udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących BHP;
68) Nadzór nad realizacją zadań z zakresu BHP oraz ochrony przeciwpożarowej w Starostwie;
69) Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków, a także kontrola realizacji tych wniosków;
70) Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy;
71) Doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad BHP;
72) Prowadzenie spraw związanych z zakupem odzieży i obuwia ochronnego dla pracowników Starostwa;
73) Udział w opracowaniu ryzyka zawodowego dla pracowników Starostwa.
5. Do zadań Referatu Zamówień Publicznych należy w szczególności:
1) Przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielanie zamówień publicznych realizowanych przez Starostwo Powiatowe w Sanoku;
2) Udzielanie instruktażu w zakresie procedur zamówień publicznych;
3) Opiniowanie materiałów dotyczących zamówień publicznych oraz udzielanie pomocy przy ich opracowaniu (wybór trybu, konstrukcji SWZ, ogłoszenia, protokołu postępowania i innych materiałów dotyczących zamówienia) oraz ogłoszeń na stronie internetowej prowadzonych postępowań;
4) Prowadzenie rejestru zamówień publicznych Starostwa;
5) Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi i jednostkami organizacyjnymi w zakresie przygotowania SWZ dla udzielanych zamówień publicznych;
6) Przechowywanie protokołów postępowania wraz z załącznikami udzielonych zamówień publicznych oraz przekazywanie ich do archiwum zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
7) Przygotowywanie umów związanych z udzieleniem i realizacją zamówień publicznych we współpracy z komórkami organizacyjnymi i jednostkami organizacyjnymi, które zleciły udzielenie zamówienia publicznego; współpraca w tym zakresie z właściwymi merytorycznie Naczelnikami Wydziałów;
8) Nadzór i kontrola nad wskazanymi przez Zarząd Powiatu postępowaniami o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonymi przez jednostki organizacyjne powiatu;
9) Sprawozdawczość w zakresie przewidzianym przepisami ustawy;
10) Opracowywanie rocznego planu zamówień publicznych udzielanych przez Starostwo;
11) Współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych;
12) Koordynacja działań komórek organizacyjnych Starostwa w zakresie realizacji zamówień, do których nie stosuje się ustawy prawo zamówień publicznych;
13) Wnioskowanie o szkolenia wewnętrzne dotyczące zamówień publicznych oraz ich organizowanie.
6. Do zadań Referatu Biura Rady i Zarządu Powiatu należy w szczególności:
1) Prowadzenie spraw związanych z obsługą organizacyjno-merytoryczną sesji Rady i posiedzeń Komisji Rady, w tym sporządzanie planu pracy Rady, a także koordynacja spraw związanych z przygotowaniem i realizacją planów pracy Komisji Rady;
2) Wykonywanie czynności związanych z planowaniem, organizacją pracy oraz obsługą administracyjno – biurową Rady i Komisji poprzez:
a) Współpracę z wydziałami i samodzielnymi komórkami organizacyjnymi w zakresie przygotowywania projektów uchwał Rady i materiałów na sesje Rady oraz posiedzenia Komisji,
b) Powielanie i dostarczanie projektów uchwał i innych materiałów niezbędnych do pracy Rady oraz Komisji,
c) Przygotowywanie zawiadomień o terminach sesji i posiedzeń Komisji we współpracy odpowiednio z Przewodniczącym Rady lub Przewodniczącymi Komisji,
d) Organizacja i dokumentowanie przebiegu sesji oraz posiedzeń Komisji,
e) Przekazywanie Staroście uchwał podjętych przez Radę, interpelacji i zapytań radnych oraz opinii i wniosków z posiedzeń Komisji,
f) Przesyłanie uchwał Rady Powiatu do właściwych organów nadzoru oraz właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych Starostwa i jednostek organizacyjnych,
g) Przekazywanie Wojewodzie Podkarpackiemu uchwał Rady Powiatu podlegających publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego,
h) Koordynowanie prac związanych z przygotowywaniem odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych,
i) Ewidencjonowanie, udostępnianie i przechowywanie dokumentacji z działalności Rady oraz Komisji, w tym zbiorów i rejestrów uchwał Rady, opinii i wniosków Komisji, protokołów z posiedzeń.
3) Organizacyjna pomoc Przewodniczącemu i Wiceprzewodniczącym Rady w pełnieniu funkcji, w tym m. in.:
a) Prowadzenie kalendarza spotkań,
b) Redagowanie odpowiedzi na pisma podpisywane przez Przewodniczącego Rady,
c) Obsługę spotkań organizowanych przez Przewodniczącego Rady,
d) Przygotowanie logistyczne udziału Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady w spotkaniach, uroczystościach, naradach, itp.,
e) Przygotowywanie wystąpień materiałów dla Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady.
4) Prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi radnych;
5) Wszechstronne udzielanie pomocy w wykonywaniu mandatu radnego;
6) Współdziałanie w zakresie koniecznym dla prac Rady i Komisji z organami administracji publicznej i innymi instytucjami;
7) Prowadzenie spraw związanych ze skargami i wnioskami, których rozpatrzenie należy do kompetencji Rady;
8) Przekazywanie Wydziałowi Budżetowo - Finansowemu informacji o wysokości diet przysługujących radnym Powiatu;
9) Prowadzenie spraw związanych z petycjami wnoszonymi przez obywateli, których rozpatrzenie należy do kompetencji Rady;
10) Wykonywanie czynności związanych z planowaniem, organizacją pracy oraz obsługą administracyjno – biurową Zarządu Powiatu;
11) Zapewnienie administracyjno-organizacyjnej obsługi realizacji zadań Zarządu, w tym m.in.:
a) Kompleksowe przygotowywanie posiedzeń Zarządu,
b) Dokumentowanie pracy Zarządu,
c) Prowadzenie rejestru uchwał, decyzji i postanowień Zarządu oraz przesyłanie ich do właściwych organów nadzoru oraz właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych Starostwa i jednostek organizacyjnych;
12) Przygotowywanie sprawozdań działalności Zarządu między sesjami;
13) Wykonywanie zadań wynikających z funkcji reprezentacyjnej Starosty i działających w jego imieniu pozostałych członków Zarządu;
14) Wykonywanie zadań związanych ze współdziałaniem Zarządu z parlamentarzystami, organami administracji rządowej i samorządowej oraz innymi instytucjami;
15) Organizacja kontaktów ze Starostą, Wicestarostą oraz z poszczególnymi Członkami Zarządu w zakresie skarg i wniosków zgłaszanych przez obywateli.