Adres |
Rynek 1, 38-500 Sanok
|
|
Pracownicy |
Katarzyna Sekuła |
telefon: (13) 465 29 46 |
e-mail: ksekula@powiat-sanok.pl |
Zadania
Do zadań wykonywanych na samodzielnym stanowisku ds. kontroli należy
w szczególności:
1) Sprawowanie nadzoru w zakresie gospodarowania środkami publicznymi pod względem legalności, gospodarności i celowości w tym ustalania:
a) szczegółowych procedur kontroli wydatków dokonywanych ze środków publicznych, w tym zgodności z planem finansowym,
b) zasad wstępnej oceny celowości wydatków ponoszonych w związku z realizacją zadań, w tym wydatków na koszty funkcjonowania jednostki,
c) sposobu wykorzystania wyników kontroli,
2) Opracowywanie zasad i trybu przeprowadzania kontroli finansowych,
3) Sporządzanie rocznego planu kontroli i przedstawianie go każdorazowo do zatwierdzania Staroście,
4) Prowadzenie kontroli administracyjnej i finansowej (doraźnej i kompleksowej) jednostek organizacyjnych powiatu i zadań finansowanych z budżetu powiatu,
5) Prowadzenie kontroli wewnętrznej w Starostwie Powiatowym na zlecenie Starosty,
6) Sporządzanie półrocznych sprawozdań z przeprowadzonych kontroli i przedstawianie ich Staroście,
7) Określanie oraz analiza przyczyn i skutków stwierdzonych podczas kontroli uchybień,
8) Gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z kontrolami Starostwa
i powiatowych jednostek organizacyjnych,
9) Sprawowanie nadzoru nad jednostkami budżetowymi, zakładami budżetowymi w zakresie przestrzegania przez nie procedur kontroli oraz zasad wstępnej oceny celowości poniesienia wydatków,
10) Realizacja innych zadań wynikających z ustawy o finansach publicznych,
11) Opracowywanie projektów zawiadomień do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych o ujawnionych naruszeniach dyscypliny finansów publicznych,