Adres | Rynek 1, 38-500 Sanok | |
Pokoje | 47A | |
Pracownicy | Katarzyna Sekuła | telefon: (13) 465 29 56 |
e-mail: ksekula@powiat-sanok.pl | ||
Agnieszka Kornecka-Mitadis | telefon: (13) 465 29 56 | |
e-mail: akornecka-mitadis@powiat-sanok.pl |
Zadania
2. Samodzielne wieloosobowe stanowisko ds. kontroli wewnętrznej realizuje zadania z zakresu kontroli wewnętrznej w Starostwie Powiatowym oraz jednostkach organizacyjnych Powiatu Sanockiego.
3. Samodzielne wieloosobowe stanowisko ds. kontroli wewnętrznej podlega bezpośrednio Staroście.
4. Do zadań Samodzielnego wieloosobowego stanowiska ds. kontroli wewnętrznej należy w szczególności:
1) Opracowywanie rocznych planów kontroli wewnętrznej i przedstawianie ich do zatwierdzenia Staroście;
2) Przeprowadzanie kontroli planowych, doraźnych i sprawdzających w komórkach organizacyjnych Starostwa oraz w jednostkach organizacyjnych Powiatu, w szczególności w zakresie:
a) Zgodności prowadzonej działalności z przepisami prawa oraz obowiązującymi procedurami wewnętrznymi,
b) Gospodarności, celowości i legalności wykorzystania środków publicznych,
c) Efektywności systemu kontroli zarządczej,
d) Prawidłowości realizacji zadań publicznych i zarządzania ryzykiem.
3) Przygotowywanie programów kontroli, zbieranie materiałów dowodowych, sporządzanie protokołów i zaleceń pokontrolnych;
4) Monitorowanie realizacji zaleceń pokontrolnych oraz przygotowywanie okresowych analiz stopnia ich wykonania;
5) Opracowywanie analiz, raportów i sprawozdań z działalności kontrolnej;
6) Identyfikowanie nieprawidłowości, zagrożeń oraz luk w systemie organizacyjnym lub finansowym Starostwa i jego jednostek;
7) Wspieranie Starosty w doskonaleniu systemu kontroli zarządczej, w tym proponowanie rozwiązań naprawczych i usprawniających;
8) Współpraca z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej w zakresie wszystkich spraw związanych z realizacją zadań dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
9) Współpraca z organami kontroli zewnętrznej (np. NIK, RIO, KAS, Audytorzy) – przygotowanie dokumentacji, udzielanie informacji i wyjaśnień;
10) Prowadzenie doradztwa w zakresie przepisów, procedur oraz najlepszych praktyk związanych z kontrolą;
11) Wykonywanie innych zadań z zakresu kontroli wewnętrznej zleconych przez Starostę.
5. Samodzielne wieloosobowe stanowisko ds. kontroli wewnętrznej realizuje swoje zadania z zachowaniem zasady obiektywizmu, rzetelności i poufności.6. Samodzielne wieloosobowe stanowisko ds. kontroli wewnętrznej ma prawo wglądu do wszystkich dokumentów i informacji niezbędnych do przeprowadzenia czynności kontrolnych oraz żądania wyjaśnień od pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu.