Adres |
Kościuszki 36, 38-500 Sanok
|
||
Telefon | (13) 465 76 00 | ||
geodezja@powiat-sanok.pl | |||
Naczelnik Wydziału |
|
Referat Katastru
Pracownicy: |
|
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
Telefon | (13) 465 76 03 | ||||||||||||||||||
podgik@powiat-sanok.pl | |||||||||||||||||||
Kierownik Ośrodka |
|
||||||||||||||||||
Pracownicy |
|
Zadania
Do zadań wydziału Geodezji i Katastru należy w szczególności:
1) prowadzenie, gromadzenie, porządkowanie i informatyzacja oraz udostępnianie i sprzedaż danych powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
2) obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych,
3) weryfikacja opracowań przyjmowanych do zasobu,
4) założenie i prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
5) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
6) zakładanie i aktualizacja osnów szczegółowych,
7) przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
8) opracowywanie warunków technicznych do zlecanych prac geodezyjnych,
9) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
10) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,
11) wyłączanie materiałów z zasobu geodezyjnego i kartograficznego, które utraciły przydatność użytkową,
12) przekazywanie materiałów archiwalnych do Archiwum Państwowego,
13) wnioskowanie w sprawach potrzeb finansowych celem zapewnienia środków w budżecie na kompleksowe opracowania geodezyjne i kartograficzne (założenie ewidencji budynków, geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, modernizacji ewidencji gruntów itp.),
14) udostępnianie dla właściwych Urzędów Statystycznych bazy mapy numerycznej zawierającej granice podziału administracyjnego, podziału na obręby, przebiegi ulic oraz usytuowanie budynków,
15) udostępnianie baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie (SIT).
16) prowadzenie rejestru granic i powierzchni jednostek zasadniczego podziału terytorialnego,
17) tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych w co najmniej jednej ze skal 1:500 - 1: 5000,
18) prowadzenie ewidencji gruntów, geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
19) przeprowadzanie modernizacji operatu ewidencji gruntów i budynków,
20) wydawanie wypisów z ewidencji gruntów oraz udzielania informacji o danych zawartych w operacie ewidencji gruntów,
21) nieodpłatne zapewnienie gminom oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa bezpośredniego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów i budynków,
22) sporządzanie rocznych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją (wykazy gruntowe),
23) orzekanie o zmianach w operacie ewidencji gruntów oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
24) zawiadamianie Sądów Rejonowych – Wydziałów Ksiąg Wieczystych o dokonanych zmianach dotyczących powierzchni, numerów i granic nieruchomości, dla których urządzone są księgi wieczyste,
25) zawiadamianie gmin o zmianach danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków,
26) współpraca z Sądem Rejonowym - Wydziałem Ksiąg Wieczystych w zakresie uporządkowania zapisów w dziale I ksiąg wieczystych dotyczącym opisu nieruchomości,
27) nieodpłatne dostarczanie danych z zakresu ewidencji gruntów i budynków właściwym urzędom statystycznym,
28) prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości,
29) prowadzenie spraw z zakresu scalania i wymiany gruntów rolnych,
30) wydawanie zaświadczeń do celów emerytalno-rentowych potwierdzających istnienie gospodarstw rolnych,
31) wydawanie zaświadczeń potwierdzających zmiany, jakim podlegała powierzchnia i stan prawny posiadanego gospodarstwa w ostatnich 5 latach w sprawach o przyznanie renty strukturalnej,
32) prowadzenie spraw dotyczących działania Wydziału z zakresu zamówień publicznych do kwoty, do której nie stosuje się ustawy prawo zamówień publicznych.