„Usługa zwalczania Barszczu Sosnowskiego na wybranych terenach powiatu sanockiego”.
Znak sprawy: IN.272.15.2022
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zwalczaniu gatunku inwazyjnego, barszczu Sosnowskiego na terenach jego występowania w obrębie powiatu Sanockiego za pomocą następujących metod zwalczania: wykopywanie i podcinanie szyjki korzeniowej, koszenie ręczne, koszenie mechaniczne, mazakowanie (oprysk ręczny).
- 1. Barszcz Sosnowskiego jest agresywną rośliną inwazyjną, która jest niezwykle trudna do zwalczenia, prowadzi do degradacji środowiska przyrodniczego i ogranicza dostępność terenu. Jest to roślina niebezpieczna i stanowi zagrożenie dla zdrowia ludzi. Włoski gruczołowe, którymi są pokryte liście i łodygi rośliny wydzielają substancję parzącą. Związki te w kontakcie ze skórą powodują oparzenia II i III stopnia. Parzące działanie substancji nasila się podczas słonecznej pogody i wysokiej temperatury, a także dużej wilgotności powietrza. Roślina może powodować oparzenia także u zwierząt hodowlanych.
- 2. Prace związane ze zwalczaniem skupisk Barszczu Sosnowskiego należy prowadzić z zachowaniem środków ostrożności, w szczególności przy stosowaniu środków ochrony roślin, zwłaszcza w sąsiedztwie wód oraz bezpieczeństwa pracowników (odzież i sprzęt ochronny), zgodnie z regulacjami prawnymi przy wykorzystaniu właściwego sprzętu niezbędnego do zwalczania Barszczu Sosnowskiego.
- 3. Prace związane ze zwalczaniem Barszczu Sosnowskiego wykonywane będą na terenach publicznych i prywatnych (pola, nieużytki rolne, rowy, skarpy, brzegi rzek, potoków, zbiorników wodnych, zarośla oraz inne miejsca, do których dostęp jest utrudniony).
- 4. Miejsca występowania Barszczu Sosnowskiego na terenach, na których prowadzone będą prace stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia zostały zaznaczone na mapach - załącznik nr 1a do SIWZ.
- 5. Lokalizacja oraz szacunkowa powierzchnia stanowisk Barszczu Sosnowskiego dla etapów I i II została określona w załączniku nr 1b do SIWZ.
- 6. Wykonanie zadań stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia, realizowane będą etapami:
1) ETAP I: 15 lipca – 1 sierpnia 2022r.
2) ETAP II: 01 – 15 września 2022r.
3) ETAP III: 15 – 30 maj 2023r.
4) ETAP IV: 01 – 15 lipca 2023r.
5) ETAP V: 10 – 25 września 2023r.
Uwaga: (*) W przypadku, gdy zawarcie umowy z Wykonawcą nastąpi w terminie uniemożliwiającym realizację I etapu zamówienia z zachowaniem terminów w niej określonych, Wykonawca zrealizuje prace przewidziane do wykonania w etapie I w terminie 15 dni od dnia podpisania umowy. Przekazanie terenu realizacji prac nastąpi w terminie 5 dni od daty zawarcia umowy.
Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień: (CPV):
77312000-0 Usługi usuwania chwastów,
77312100-1 Usługi odchwaszczania.
Wykonawca jest zobowiązany wykonać zamówienie w terminie od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2023 r. Terminy wykonania poszczególnych etapów, określa rozdział 4.1.6.
Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem.
Termin składania ofert: 07.07.2022 r. godzina 10:00.
Termin otwarcia ofert: 07.07.2022 r. godzina 10:30.
Zamawiający na realizację zamówienia zamierza przeznaczyć 875 479,64 zł brutto