IN.272.1.39.2023 Sanok 23.10.2023 r.
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
I. ZAMAWIAJĄCY:
Powiat Sanocki
ul. Rynek 1
38-500 Sanok
NIP: 687-17-86-679
II. PRZEDMIOT ORAZ ZAKRES ZAMÓWIENIA:
1.Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego:
„Usuwanie pojazdów z dróg położonych na terenie Powiatu Sanockiego oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych w przypadkach, o których mowa w art. 130a ust. 1-2 ustawy Prawo o ruchu drogowym- z wyłączeniem pojazdów przewożących materiały niebezpieczne”.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje łącznie 2 zadania:
Zadanie nr 1 – usuwanie pojazdów z dróg Powiatu Sanockiego w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1–2 ustawy Prawo o ruchu drogowym – z wyłączeniem pojazdów przewożących materiały niebezpieczne;
Zadanie nr 2 – prowadzenie całodobowego parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych z dróg Powiatu Sanockiego w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1–2 ustawy Prawo o ruchu drogowym – z wyłączeniem pojazdów przewożących materiały niebezpieczne.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1) Zadanie nr 1 – usuwanie pojazdów z dróg Powiatu Sanockiego w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1–2 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Rodzaj pojazdów wchodzących w zakres zadania: rowery; motorowery; motocykle; pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t; pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t; pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t; pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t., hulajnogi eklektyczne, urządzenia transportu osobistego.
Zakres usługi usuwania pojazdów z dróg, przewozu, holowania pojazdu (całodobowo, przez 7 dni w tygodniu, bez względu na warunki atmosferyczne, porę dnia lub nocy oraz utrudnienia wynikające z ukształtowania terenu, warunków zabudowy i inne) w szczególności obejmuje:
a) zobowiązanie oferenta do realizacji każdego zlecenia usunięcia pojazdu z drogi;
b) dojazd do miejsca przebywania pojazdu wskazanego przez upoważnioną osobę wydającą dyspozycję usunięcia pojazdu z drogi;
c) przygotowanie pojazdu lub pojazdu i jego elementów do załadunku (wszelkie prace towarzyszące przygotowaniu pojazdu do transportu);
d) załadunek pojazdu (części pojazdu) na zestaw holujący, zabezpieczenie pojazdu przez uszkodzeniem, zniszczeniem lub kradzieżą w czasie transportu;
e) uporządkowanie drogi z odpadków szkła, metalu i innych elementów;
f) dojazd z pojazdem usuniętym z drogi na wyznaczony przez Starostę Sanockiego parking strzeżony;
g) rozładunek i zaparkowanie pojazdu na parkingu strzeżonym wyznaczonym przez Starostę Sanockiego;
h) prowadzenie dokumentacji związanej z usuwaniem pojazdów z dróg w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1-2 ustawy – Prawo o ruchu drogowym, wraz z dokumentacją fotograficzną i protokołu przekazania pojazdu na parking obrazującej stan pojazdu i jego zespołów w dniu przyjęcia na parking strzeżony (przód, tył, boki, wnętrze pojazdu),
i) możliwość kontroli prowadzonej dokumentacji oraz posiadanej bazy transportowej w okresie wykonywania usługi przez upoważnionego przez Zamawiającego pracownika urzędu;
j) ponoszenia odpowiedzialności cywilnoprawnej przed właścicielem pojazdu z tytułu ewentualnego uszkodzenia, utraty pojazdu lub ładunku przewożonego pojazdem, od momentu przystąpienia do jego usunięcia do przyjęcia na właściwy parking strzeżony.
k) przybycie na miejsce zdarzenia w czasie nie dłuższym niż 60 minut od wezwania przez osobę upoważnioną, o której mowa w art. 130a ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
l) obliczanie opłat za usunięcie pojazdu wg stawek określonych w Uchwale Rady Powiatu Sanockiego w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu obowiązującej w okresie usunięcia pojazdu;
ł) informowanie Zamawiającego o osobach zobowiązanych do wniesienia opłaty za usunięcie pojazdu i wysokości opłaty
Do holowania pojazdów powinien być wykorzystywany sprzęt specjalistyczny przeznaczony do tego rodzaju zadań typu laweta i holownik z wciągarką w liczbie zapewniającej możliwość sprawnego i ciągłego odholowania pojazdu z każdego miejsca na terenie Powiatu Sanockiego w możliwie najszybszym czasie.
Do przedmiotu zamówienia zaliczana jest usługa związana z odstępstwem od usunięcia pojazdu, o którym mowa wart.130a ust.2a ustawy Prawo o ruchu drogowym. Zakres czynności, które wchodzą w usługę:
a) dojazd do miejsca zdarzenia – odstąpienie od wykonania usługi;
b) dojazd do miejsca zdarzenia podjęcie czynności załadunku pojazdu – odstąpienie od usługi.
2) Zadanie nr 2 – prowadzenie całodobowego parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych z dróg Powiatu Sanockiego w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1–2 ustawy – Prawo o ruchu drogowym.
Rodzaj pojazdów wchodzących w zakres zadania: rowery; motorowery; motocykle; pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t; pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t; pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t; pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t., hulajnogi eklektyczne, urządzenia transportu osobistego.
Parkowanie pojazdów powinno odbywać się na parkingu strzeżonym, odpowiednio ogrodzonym, oświetlonym i monitorowanym z całodobowym dozorem:
a) ogrodzenie parkingu trwałe – betonowe lub metalowe;
b) nawierzchnia parkingu – utwardzona;
c) pojazdy uszkodzone powinny być zabezpieczone w sposób niezagrażający środowisku, a jednocześnie tak, by ich stan nie ulegał znacznemu pogorszeniu poprzez parkowanie;
d) parking zamykany w sposób uniemożliwiający wjazd i wyjazd pojazdu bez zezwolenia osoby dozorującej,
e) minimalna ilość miejsc parkingowych – 12 miejsc parkingowych w tym:
- 8 miejsc parkingowych dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t,
- 4 miejsca parkingowe dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t,
Zakres usługi prowadzenia parkingu strzeżonego (czynnego całą dobę, przez 7 dni w tygodniu, o każdej porze dnia lub nocy) w szczególności obejmuje:
a) właściwe przechowywanie powierzonych pojazdów, ich elementów, przedmiotów w nich pozostawionych, w sposób zabezpieczający je przez zniszczeniem, uszkodzeniem i kradzieżą, a w przypadku pojazdów uszkodzonych, zabezpieczenie ich przed działaniem czynników pogodowych
b) umożliwienie osobom upoważnionym dokonywanie oględzin pojazdu na terenie parkingu;
c) wydanie pojazdu osobie uprawnionej oraz obliczanie opłat za parkowanie pojazdu wg stawek określonych w Uchwale Rady Powiatu Sanockiego w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego parkowanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu obowiązującej w okresie parkowania pojazdu;
d) informowanie osoby uprawnionej odbierającej pojazd o obowiązku wniesienia opłaty za usunięcie i parkowanie pojazdu
e) informowanie Zamawiającego o osobach zobowiązanych do wniesienia opłaty za parkowanie pojazdu i wysokości opłaty
f) w przypadku nieodebrania pojazdu z parkingu w terminie 3 miesięcy od dnia jego usunięcia, jednostka prowadząca parking strzeżony, powiadamia o tym fakcie Zamawiającego oraz podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu nie później niż trzeciego dnia od dnia upływu tego terminu;
g) prowadzenie dokumentacji związanej z parkowaniem pojazdów, prowadzenie ewidencji umożliwiającej uzyskanie przez Zamawiającego w każdym czasie danych dotyczących ilości i czasu przechowywania pojazdów;
h) możliwość kontroli prowadzonej dokumentacji oraz posiadanej bazy parkingowej w okresie wykonywania usługi przez upoważnionego przez Zamawiającego pracownika urzędu;
i) zrealizowanie każdego zlecenia umieszczenia pojazdu usuniętego z drogi na parkingu strzeżonym;
j) ponoszenia odpowiedzialności cywilnoprawnej przed właścicielem pojazdu z tytułu ewentualnego uszkodzenia, utraty pojazdu lub ładunku przewożonego pojazdem, od momentu przyjęcia pojazdu na parking strzeżony do momentu wydania go uprawnionej osobie.
k) zabezpieczenie informacji oraz danych osobowych zebranych w trakcie trwania umowy przed dostępem osób nieuprawnionych,
l) zachowanie danych, do których Wykonawca uzyskał dostęp w ramach wykonanej umowy.
III. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają niżej określone warunki:
1. W zakresieZadanie nr 1 – usuwanie pojazdów z dróg Powiatu Sanockiego w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1–2 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
1) Wykonawca powinien posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności, tj. posiadać licencje na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego rzeczy zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2201 ze zm.),
2) Wykonawca powinien posiadać prawo do dysponowania pojazdami, które spełniają warunki dodatkowe dla pojazdu samochodowego, a ich wyposażenie jest zgodne z § 38 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r., poz. 2022) w ilości co najmniej:
- 2 pojazdami typu laweta do przewozu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony,
- 1 pojazdu do holowania pojazdów od 3,5 tony do 16 ton,
- 1 pojazd do holowania pojazdów powyżej 16 ton wyposażonego w wciągarkę,
3) Wykonawca powinien posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
4) Wykonawca powinien deklarować czas przybycia na miejsce zdarzenia nie dłuższy jak 60 min ;
2. W zakresie Zadanie nr 2 – prowadzenie całodobowego parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych z dróg Powiatu Sanockiego w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1–2 ustawy – Prawo o ruchu drogowym
1) Wykonawca powinien posiadać tytuł prawny do dysponowania odpowiednio utwardzonym placem z możliwością wyznaczenia miejsc do parkowania wszystkich rodzajów pojazdów z wyposażeniem w:
- ogrodzenie, oświetlenie i monitoring;
- liczby co najmniej 12 miejsc do parkowania pojazdów;
- zabezpieczenia pojazdów, zwłaszcza uszkodzonych;
- całodobową łączność,
- pomieszczenie biurowe.
IV. KRYTERIA OCENY OFERT:
Proponowana cena usługi.
Proponowane ceny brutto (z VAT) podane w złotych za usunięcie pojazdów z drogi oraz za każdą dobę przechowywania, w zależności od rodzaju pojazdów – nie wyższe niż maksymalne stawki zawarte w Obwieszczeniu Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 29 lipca 2021 r. w sprawie ogłoszenia obowiązujących w 2022 r. opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego parkowanie na parkingu strzeżonym
W ramach kryterium cena za usunięcie pojazdów z drogi, maksymalna ilość możliwych do uzyskania punktów: P1 = 80 pkt Punkty zostaną obliczone według wzoru:
Cn
P1 = ------- x waga pkt
Cb
gdzie,
P1- ilość punktów za kryterium cena,
Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,
Cb – cena oferty badanej.
W kryterium „Cena”, oferta z najniższą ceną otrzyma 80 punktów a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
Waga kryterium dla poszczególnych kategorii pojazdów
1) rower lub motorower: 5 pkt
2) motocykl: 10 pkt
3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t: 50 pkt
4) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t: 10 pkt
5) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t: 10 pkt.
6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t: 10 pkt
7) hulajnoga elektryczna lub urządzenie transportu osobistego: 5 pkt
W ramach kryterium cena za każdą dobę przechowywania, maksymalna ilość możliwych do uzyskania punktów: P2 = 20 pkt Punkty zostaną obliczone według wzoru:
Cn x 3 dni
P2 = ------- x waga pkt
Cb
gdzie,
P2- ilość punktów za kryterium cena,
Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,
Cb – cena oferty badanej.
W kryterium „Cena”, oferta z najniższą ceną otrzyma 20 punktów a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
Waga kryterium dla poszczególnych kategorii pojazdów
1) rower lub motorower: 2 pkt
2) motocykl: 2 pkt
3) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t: 8 pkt
4) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t: 2 pkt
5) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t: 2 pkt.
6) pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t: 2 pkt
7) hulajnoga elektryczna lub urządzenie transportu osobistego: 2 pkt
V. TERMIN I MIEJSCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
1. Termin realizacji zamówienia – 1.01.2024 r. – 31.12.2024 r.
2. Miejsce realizacji zamówienia – teren Powiatu Sanockiego
VI. SPOSÓB OBLICZANIA CENY OFERTY:
1. Cena oferty to cena brutto (z VAT) podane w złotych za usunięcie pojazdów z drogi oraz za każdą dobę przechowywania, w zależności od rodzaju pojazdów i powinna zawierać wszystkie koszty związane z realizacja przedmiotu zamówienia. – załącznik nr 2,
2. Zaoferowana przez Wykonawcę cena nie może być wyższa niż stawki opłat zawarte w Obwieszczeniu Ministra Finansów z dnia 2 sierpnia 2023 r. w sprawie ogłoszenia obowiązujących w 2024r. maksymalnych stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego parkowanie na parkingu strzeżonym – stanowiący załącznik do niniejszej dokumentacji.
3. Wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdów usuniętych z dróg podane przez Wykonawcę będą obowiązujące przez okres związania umową i nie będą podlegały waloryzacji w okresie jej trwania.
VII. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ OFERENTÓW Z ZAMAWIAJĄCYM:
Do kontaktowania się z oferentami upoważnione są następujące osoby:
1. Lucyna Sterzel – Wydział Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Sanoku – tel. (13) 46 52 920, e-mail: komunikacja@powiat-sanok.pl
2. Bartosz Mrugała – Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych w Starostwie Powiatowym w Sanoku, tel. (13) 4652942, e-mail: zp@powiat-sanok.pl
VIII. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA ORAZ MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1. Oferta powinna zawierać:
1) formularz oferty - zgodnie z załącznikiem Nr 1,
2) proponowaną wysokość opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1-2 – ustawy Prawo o ruchu drogowym – zgodnie z załącznikiem Nr 2,
3) wykaz pojazdów przystosowanych do usuwania pojazdów - zgodnie z załącznikiem Nr 3, wraz z kserokopiami dokumentów potwierdzających własność lub inną formę władania pojazdami, które będą używane do usuwania pojazdów wskazanych przez uprawnione organy (np.: kserokopie dowodów rejestracyjnych z ważnymi badaniami technicznymi, umowy leasingu, umowy użytkowania)
4) parametry techniczne parkingu strzeżonego - zgodnie z załącznikiem Nr 4, wraz z kserokopia dokumentu potwierdzającego prawo Wykonawcy do dysponowania nieruchomości, na której zlokalizowany jest parking, a w przypadku gdy wykonawca nie jest właścicielem nieruchomości – również pisemne zobowiązanie właściciela nieruchomości do oddania jej do dyspozycji Wykonawcy na okres korzystania z niej przy wykonywaniu zamówienia.
5) Ważną licencje na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego rzeczy zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
6) Ważną polisę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
2. Formularz oferty powinien być podpisany, a wszystkie załączniki parafowane przez osobę podpisującą ofertę.
3. W przypadku, gdy jako załącznik do oferty dołączona została kopia jakiegoś dokumentu, powinna być ona potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę podpisującą ofertę.
4. Oceny złożonych ofert dokona komisja powołana przez Starostę Sanockiego. W trakcie dokonywania oceny ofert Zamawiający może żądać od Oferentów dodatkowych wyjaśnień oraz zapoznać się na miejscu u Oferenta ze sprzętem przeznaczonym do usuwania pojazdów oraz terenem przeznaczonym na parking strzeżony.
5. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający skontaktuje się z Oferentem w sprawie podpisania umowy.
6. Kompletną ofertę należy złożyć w opisanej i zaklejonej kopercie w siedzibie Zamawiającego w Biurze Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Sanoku, ul. Rynek 1, 38-500 Sanok, parter, pok. 1, w terminie do dnia 31.10.2023 r., do godz. 12 00
7. Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Zamawiającego, nazwę, adres i pieczęć firmową Oferenta oraz napis: „OFERTA NA USUWANIE POJAZDÓW Z DRÓG POWIATU SANOCKIEGO ORAZ PROWADZENIE PARKINGU STRZEŻONEGO – nie otwierać przed dniem 31.10.2023 r., godz. 12 15”,
8. Oferty złożone po terminie zostaną zwrócone niezwłocznie bez ich otwierania.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Podstawa prawna : Art.13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE Nr 119)
„ Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku informuję , że :
1. Administratorem Pana/i danych osobowych jest
Starosta Sanocki, Starostwo Powiatowe w Sanoku, ul. Rynek 1, tel. 13 46 52 900, adres e- mail: sekretariat@powiat-sanok.pl
2. Inspektor ochrony danych w Starostwie Powiatowym w Sanoku Daniel Piwowar, 38-500 Sanok, ul. Rynek 1, adres e-mail- iodo@powiat-sanok.pl
3. Pana/i dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji ustawowych zadań Wydziału Komunikacji i Transportu (szczegółowy wykaz zamieszczony jest na stronie internetowej urzędu- www.powiat-sanok.pl).
4. Dane osobowe mogą być przekazywane innym organom i podmiotom wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
5. Pana/i dane osobowe będą przetwarzane przez okresminimum 10 lat, czyli okres wynikający z kategorii archiwalnej ( okres przechowywania dokumentacji) ustalony w zał. nr 3 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18. 01. 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
6. Posiada Pan/i prawo do:
- dostępu do treści swoich danych na podstawie art. 15 RODO,
- ich sprostowania na podstawie art.16 RODO,
- usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO,
- ograniczenia przetwarzania danych na podstawie art.18 RODO,
- przenoszenia danych na podstawie ar. 20 RODO,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art.21 RODO,
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie art. 7 ust3 (*jeżeli przetwarzania odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem .
7.Ma Pan/i prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych Pana/ią dotyczących naruszałoby przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku.
8. Podanie danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym. Jest Pan/i zobowiązany/a do podania danych osobowych, których zakres wynika z przepisów prawa, a konsekwencją niepodania danych będzie pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia.”