Informacje, wypisy i wyrysy z Ewidencji Gruntów i Budynków
Powrót do poprzedniej strony
Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
Drukuj treść tego artykułu
Kontakt na stronie Kontakt
Wydanie informacji, wypisu lub wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego (zał. nr 4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji [Dz.U.2020 poz. 1322])
Formularze/ Wnioski do pobrania
Formularz można pobrać: w Starostwie Powiatowym w Sanoku ul. Kościuszki 36, - Referacie Katastru – pok.nr 15,16, 18 - ze strony internetowej: Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Sanoku - Uzupełnić i przesłać w portalu
Opłaty
Opłaty naliczane są na podstawie art. 40b ust.1 Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo Geodezyjne i Kartograficzne [Dz.U.2021 poz. 1990] Szczegółowe zasady obliczania wysokości opłaty zawarte są w załączniku do tej ustawy. Opłaty za udostępnione materiały należy uiścić w kasie Starostwa Powiatowego w Sanoku , ul. Kościuszki 36 , na konto Bank BNP Paribas nr konta: 63 1600 1462 1025 9306 0000 0011
Udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego nie podlega opłacie skarbowej (art. 3 Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej). Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł, podlega przedłożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury). Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Sanoku lub przelewem na kontoUrzędu Miejskiego w Sanoku, ul Rynek 1 , Bank Polska Kasa Opieki S.A. Nr konta 74 12 40 1792 1111 0011 0319 6203
Miejsce składania dokumentów
Wniosek można złożyć : 1)w Starostwie Powiatowym w Sanoku ul. Rynek 1 – na Dzienniku Podawczym 2) W Starostwie Powiatowym w Sanoku – Wydziale Geodezji i Katastru , ul Kościuszki 36, pokój Nr 17, 3) przesłać pocztą tradycyjną, 4) pocztą elektroniczną Na adres: geodezja@powiat-sanok.pl 5) uzupełnić i przesłać w portalu.
Termin załatwienia sprawy
Udostępnienie materiałów zasobu na wniosek odbywa się niezwłocznie po przedstawieniu przez wnioskodawcę dowodu wniesienia opłaty.
Podstawa prawna
1.Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne [Dz.U z 2021 poz.1990]. 2.Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 5 września 2013 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego [Dz. U. z 2021, poz.820]. 3.Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji [Dz. U. z 2020 r poz. 1322]. 4.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej [Dz. U. z 2022 r. poz. 2142). 5.Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych [t.j.Dz. U. 2019. 1781z późn. zm.].
Tryb odwoławczy
Odmowa wydania wypisu/wyrysu z operatu ewidencji gruntów i budynków z uwagi na brak interesu prawnego w jego uzyskaniu następuje w drodze decyzji administracyjnej od której stronie służy odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego. W przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty, właściwy organ Służby Geodezyjnej i Kartograficznej wydaje decyzję administracyjną . Wniesienie odwołania od decyzji w sprawie ustalenia wysokości opłaty za udostępnianie materiałów zasobu nie wstrzymuje udostępnienia tych materiałów, pod warunkiem uiszczenia opłaty w wysokości ustalonej w zaskarżonej decyzji.
Uwagi i dodatkowe informacje
Informujemy, że w dzienniku ustaw z dnia 24 czerwca 2016 roku pozycja 903 została ogłoszona ustawa z dnia 9 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych oraz niektórych innych ustaw. Wyżej wymieniona ustawa weszła w życie z dniem 1 lipca 2016 r. i wprowadza zmiany m.in. w ustawie Prawo geodezyjne i kartograficzne. Zmiana dotyczy m.in. zmiany art. 24 ust. 5, wprowadzenia nowego rodzaju wypisu tj. uproszczonego wypisu z rejestru gruntów (bez adnotacji dotyczących jakości danych ewidencyjnych oraz klauzuli upoważniającej do oznaczania nieruchomości w księdze wieczystej na podstawie tego dokumentu) oraz określa opłatę za powyższy dokument ( 15 zł za 1 działkę ewidencyjną, 12 zł za działkę przy zamówieniu od 2 do 10 działek i 6 zł za działkę przy zamówieniu powyżej 10 działek). Do czasu zmiany formularza zamówienia wypisu (druk EGiB) przez właściwego ministra, w przypadku potrzeby uzyskania uproszczonego wypisu z rejestru gruntów bez klauzuli upoważniającej do oznaczania nieruchomości w księdze wieczystej, prosimy o zaznaczenie stosownej adnotacji umieszczonej w rubryce nr 14 „Dodatkowe wyjaśnienia i uwagi wnioskodawcy”. W przypadku złożenia wniosku o wypis bez zaznaczenia stosownej adnotacji, wniosek będzie traktowany jako wniosek o wypis o pełnej treści, tj. z klauzulą „Dokument niniejszy jest przeznaczony do dokonywania wpisu w księdze wieczystej”.