Starostwo Powiatowe w Sanoku realizuje zadania związane z ochroną sygnalistów.
Ustawa z 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. z 2024 r. poz. 928) wchodzi
w życie 25 września 2024 r. Ustawa chroni przed działaniami odwetowymi osoby zgłaszające przypadki naruszeń prawa. Sygnalistą może być pracownik, osoba świadcząca pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej, przedsiębiorca, stażysta, wolontariusz, praktykant, lub inna osoba, która informację o naruszeniu prawa uzyskała w związku ze swoją pracą. Ustawa zobowiązuje podmioty prywatne i publiczne
(w tym jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego) do opracowania procedur, dzięki którym sygnalista będzie mógł bezpiecznie zgłosić naruszenie prawa.
W Starostwie Powiatowym w Sanoku wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych została wprowadzona zarządzeniem Nr 110/2021 Starosty Sanockiego z dnia 17 grudnia 2021 r.