IN.272.1.23.2024 25.10. 2024 r.
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
I. ZAMAWIAJĄCY:
Powiat Sanocki
Ul. Rynek 1
38-500 Sanok
NIP: 687-17-86-679
II. PRZEDMIOT ORAZ ZAKRES ZAMÓWIENIA:
1.Nazwa zamówienia:
„Usuwanie pojazdów przewożących materiały niebezpieczne z dróg położonych na terenie Powiatu Sanockiego oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne usuniętych w przypadkach, o których mowa w art. 130a ust. 1–2 ustawy – Prawo o ruchu drogowym”
1. Przedmiot zamówienia obejmuje łącznie 2 zadania:
Zadanie nr 1 – usuwanie pojazdów przewożących materiały niebezpieczne z dróg Powiatu Sanockiego w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1–2 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Zadanie nr 2 – prowadzenie całodobowego parkingu strzeżonego dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne, usuniętych z dróg Powiatu Sanockiego w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1–2 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1) Zadanie nr 1 – usuwanie pojazdów przewożących materiały niebezpieczne z dróg Powiatu Sanockiego w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1–2 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Rodzaj pojazdów wchodzących w zakres zadania: wszelkie pojazdy przewodzące materiały niebezpieczne.
Zakres usługi usuwania pojazdów z dróg, przewozu, holowania pojazdu (całodobowo, przez 7 dni w tygodniu, bez względu na warunki atmosferyczne, porę dnia lub nocy oraz utrudnienia wynikające z ukształtowania terenu, warunków zabudowy i inne) w szczególności obejmuje:
a) zobowiązanie Wykonawcy do realizacji każdego zlecenia usunięcia z drogi pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne;
b) dojazd do miejsca przebywania pojazdu wskazanego przez upoważnioną osobę wydającą dyspozycję usunięcia pojazdu z drogi;
c) przygotowanie pojazdu lub pojazdu i jego elementów do załadunku (wszelkie prace towarzyszące przygotowaniu pojazdu do transportu);
d) załadunek pojazdu (części pojazdu) na zestaw holujący, zabezpieczenie pojazdu przez uszkodzeniem, zniszczeniem lub kradzieżą w czasie transportu;
e) uporządkowanie drogi z odpadków szkła, metalu i innych elementów;
f) dojazd z pojazdem usuniętym z drogi na wyznaczony przez Starostę Sanockiego parking strzeżony;
g) rozładunek i zaparkowanie pojazdu na parkingu strzeżonym wyznaczonym przez Starostę Sanockiego;
h) prowadzenie dokumentacji związanej z usuwaniem pojazdów z dróg w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1–2 ustawy – Prawo o ruchu drogowym, wraz z dokumentacją i protokołu przekazania pojazdu na parking obrazujący stan pojazdu i jego zespołów w dniu przyjęcia na parking strzeżony (przód, tył, boki, wnętrze pojazdu)
i) możliwość kontroli prowadzonej dokumentacji oraz posiadanej bazy transportowej w okresie wykonywania usługi przez upoważnionego przez Zamawiającego pracownika urzędu;
j) ponoszenia odpowiedzialności cywilnoprawnej przed właścicielem pojazdu z tytułu ewentualnego uszkodzenia, utraty pojazdu lub ładunku przewożonego pojazdem, od momentu przystąpienia do jego usunięcia do przyjęcia na właściwy parking strzeżony.
k) przybycie na miejsce zdarzenia w czasie nie dłuższym niż 120 minut od wezwania przez osobę upoważnioną, o której mowa w art.130a ust.4 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
l) obliczanie opłat za usunięcie pojazdu wg. stawek określonych w Uchwale Rady Powiatu Sanockiego w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu obowiązującej w okresie usunięcia pojazdu;
ł) informowanie Zamawiającego o osobach zobowiązanych do wniesienia opłaty za usunięcie pojazdu i wysokości opłaty,
Zamawiający wymaga aby wyposażenie pojazdów przystosowanych do usuwania lub przemieszczania pojazdów było zgodne z § 38 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2024 r., poz. 502).
Do holowania pojazdów powinien być wykorzystywany sprzęt specjalistyczny przeznaczony do tego rodzaju zadań typu laweta i holownik z wciągarką w liczbie zapewniającej możliwość sprawnego i ciągłego odholowania pojazdu z każdego miejsca na terenie Powiatu Sanockiego w możliwie najszybszym czasie.
Do przedmiotu zamówienia zaliczana jest usługa związana z odstępstwem od usunięcia pojazdu. Zakres czynności, które wchodzą w usługę:
a) dojazd do miejsca zdarzenia – odstąpienie od wykonania usługi;
b) dojazd do miejsca zdarzenia podjęcie czynności załadunku pojazdu – odstąpienie od usługi.
2) Zadanie nr 2 – prowadzenie całodobowego parkingu strzeżonego dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne, usuniętych z dróg Powiatu Sanockiego w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1–2 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Parkowanie pojazdów powinno odbywać się na parkingu strzeżonym, odpowiednio ogrodzonym, oświetlonym i monitorowanym z całodobowym dozorem:
- ogrodzenie parkingu trwałe – betonowe lub metalowe;
- pojazdy uszkodzone powinny być zabezpieczone w sposób niezagrażający środowisku, a jednocześnie tak, by ich stan nie ulegał znacznemu pogorszeniu poprzez parkowanie;
- parking zamykany w sposób uniemożliwiający wjazd i wyjazd pojazdu bez zezwolenia osoby dozorującej.
- minimalna ilość miejsc parkingowych dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne – 2 miejsca parkingowe.
Parking powinien spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13 listopada 2012 r. w sprawie warunków technicznych parkingów, na które są usuwane pojazdy przewożące towary niebezpieczne (Dz. U. z 2012 r., poz. 1293).
Zakres usługi prowadzenia parkingu strzeżonego (czynnego całą dobę, przez 7 dni w tygodniu, o każdej porze dnia lub nocy) w szczególności obejmuje:
a) właściwe przechowywanie powierzonych pojazdów, ich elementów, przedmiotów w nich pozostawionych, w sposób zabezpieczający je przez zniszczeniem, uszkodzeniem i kradzieżą;
b) umożliwienie osobom upoważnionym dokonywanie oględzin pojazdu na terenie parkingu;
c) wydanie pojazdu osobie uprawnionej i oraz obliczenie opłaty za parkowanie pojazdu wg stawek określonych w Uchwale Rady Powiatu Sanockiego w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego parkowanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu obowiązującej w okresie parkowania pojazdu,
d) informowanie osoby uprawnionej odbierającej pojazd o obowiązku wniesienia opłaty za usunięcie i parkowanie pojazdu
e) informowanie Zamawiającego o osobach zobowiązanych do wniesienia opłaty za parkowanie pojazdu i wysokości opłaty
f) w przypadku nieodebrania pojazdu z parkingu w terminie 3 miesięcy od dnia jego usunięcia, jednostka prowadząca parking strzeżony, powiadamia o tym fakcie Zamawiającego oraz podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu nie później niż trzeciego dnia od dnia upływu tego terminu;
g) prowadzenie dokumentacji związanej z parkowaniem pojazdów, prowadzenie ewidencji umożliwiającej uzyskanie przez Zamawiającego w każdym czasie danych dot. ilości i czasu przechowywania pojazdów;
h) możliwość kontroli prowadzonej dokumentacji oraz posiadanej bazy parkingowej w okresie wykonywania usługi przez upoważnionego przez Zamawiającego pracownika urzędu;
i) zrealizowanie każdego zlecenia umieszczenia pojazdu usuniętego z drogi na parkingu strzeżonym;
j) ponoszenia odpowiedzialności cywilnoprawnej przed właścicielem pojazdu z tytułu ewentualnego uszkodzenia, utraty pojazdu lub ładunku przewożonego pojazdem, od momentu przyjęcia pojazdu na parking strzeżony do momentu wydania go uprawnionej osobie.
CPV 50118000-5 - Usługi w zakresie pomocy drogowej
CPV 98351100-9 - Usługi parkingowe
CPV 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
III. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają niżej określone warunki:
1. W zakresieZadanie nr 1 – usuwanie pojazdów z dróg Powiatu Sanockiego w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1–2 ustawy Prawo o ruchu drogowym.
1) Wykonawca powinien posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności, tj. posiadać licencje na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego rzeczy zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 728 ),
2) Wykonawca powinien posiadać prawo do dysponowania pojazdami, które spełniają warunki dodatkowe dla pojazdu samochodowego, a ich wyposażenie jest zgodne z § 38 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2024 r., poz. 502) w ilości co najmniej:
a) 1 pojazdami typu laweta do przewozu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony,
b) 1 pojazdu do holowania pojazdów od 3,5 tony do 16 ton,
c) 1 pojazd do holowania pojazdów powyżej 16 ton wyposażonego w wciągarkę,
3) Wykonawca powinien posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
4) Wykonawca powinien deklarować czas przybycia na miejsce zdarzenia nie dłuższy jak 60 min ;
2. W zakresie Zadanie nr 2 – prowadzenie całodobowego parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych z dróg Powiatu Sanockiego w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1–2 ustawy – Prawo o ruchu drogowym
1) Wykonawca powinien dysponować parkingiem, który spełnia warunki techniczne określone w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13 listopada 2012 r. w sprawie warunków technicznych parkingów, na które są usuwane pojazdy przewożące towary niebezpieczne, na którym wyznaczy się:
a) co najmniej dwa stanowiska postojowe przeznaczone dla usuniętych pojazdów przewożących towary niebezpieczne, z których przynajmniej jedno powinno być przelotowe i mieć wymiary co najmniej 3,5 m x 20 m;
b) miejsce przeładunku o wymiarach co najmniej 30 m x 20 m, umożliwiające przeładunek towarów niebezpiecznych lub dokonanie innych czynności zabezpieczających.
c) miejsca przeładunku nie wyznacza się - jeżeli co najmniej jedno stanowisko postojowe ma wymiary umożliwiające przeładunek towaru niebezpiecznego do innego pojazdu lub dokonanie innych czynności zabezpieczających, w tym również z użyciem urządzeń służących do przenoszenia ładunków.
2) Stanowisko postojowe oraz miejsce przeładunku:
a) nie może być usytuowane w odległości mniejszej niż:
- 30 m od stanowisk postojowych dla innych pojazdów, urządzeń inżynieryjnych niezwiązanych z parkingiem, granicy sąsiedniej działki oraz budynków i obiektów nieprzeznaczonych na pobyt ludzi,
- 40 m od lasu o powierzchni powyżej 3 ha, gazociągów wysokiego ciśnienia i torów kolejowych,
- 300 m od budynków mieszkalnych lub innych obiektów przeznaczonych na pobyt ludzi, ujęć wody, studni publicznych lub urządzeń służących do magazynowania i uzdatniania wody,
- 15 m od obiektów, o których mowa w lit. a, w przypadku zastosowania wolno stojącej ściany oddzielenia przeciwpożarowego o klasie odporności ogniowej co najmniej REI 120 i wysokości co najmniej 4 m,
- 150 m od budynków mieszkalnych lub innych obiektów przeznaczonych na pobyt ludzi, ujęć wody, studni publicznych lub urządzeń służących do magazynowania i uzdatniania wody, w przypadku zastosowania wolno stojącej ściany oddzielenia przeciwpożarowego o klasie odporności ogniowej co najmniej REI 120 i wysokości co najmniej 4 m;
b) nie może być usytuowane w zagłębieniach terenu, na terenie podmokłym oraz w odległości mniejszej niż 10 m od rowów, studzienek i urządzeń melioracyjnych;
c) powinno mieć odrębny, szczelny system odwadniania, zaopatrzony w urządzenia do zbierania i neutralizacji wycieków materiałów niebezpiecznych,
3) Nawierzchnia stanowiska postojowego oraz miejsca przeładunku powinna być utwardzona, nienasiąkliwa oraz zapobiegająca przenikaniu materiałów niebezpiecznych do gruntu, urządzeń wodnych i wód.
4) Ukształtowanie nawierzchni stanowiska postojowego oraz miejsca przeładunku powinno uniemożliwiać rozprzestrzenianie się ewentualnego rozlewiska materiałów niebezpiecznych poza terenem stanowiska.
5) Do stanowiska postojowego oraz miejsca przeładunku zapewnia się dojazd o parametrach technicznych określonych w przepisach dotyczących wymagań w zakresie dróg pożarowych.
6) Wykonawca powinien posiadać tytuł prawny do dysponowania parkingiem z wyposażeniem w:
a) odpowiednie znaki drogowe oraz znaki informacyjno-ostrzegawcze;
b) sprzęt przeciwpożarowy, w szczególności:
- gaśnicę przewoźną 25 kg proszkową lub CO2,
- dwie gaśnice proszkowe 6 kg,
- 2 koce gaśnicze,
- skrzynię zawierającą co najmniej 1 m3 piasku,
- substancje i materiały neutralizujące i pochłaniające;
c) dostęp do bieżącej wody.
d) Parking, mający więcej niż 4 stanowiska postojowe dla pojazdów przewożących towary niebezpieczne, powinien mieć źródło wody o wydajności co najmniej 10 dm3/s lub zapas wody w ilości 100 m3 w przeciwpożarowym zbiorniku wodnym, zgodnie z wymogami określonymi w przepisach dotyczących wymagań w zakresie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę.
e) ogrodzenie, oświetlenie i monitoring;
f) zabezpieczenia pojazdów, zwłaszcza uszkodzonych;
g) łączność
h) pomieszczenie biurowe.
IV. TERMIN I MIEJSCE REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
1. Termin realizacji zamówienia – od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2025 r.;
2. Miejsce realizacji zamówienia – teren Powiatu Sanockiego.
V. SPOSÓB OBLICZANIA CENY OFERTY:
1. Cena oferty to cena brutto (z VAT) podane w złotych za usunięcie pojazdów z drogi oraz za każdą dobę przechowywania, w zależności od rodzaju pojazdów i powinna zawierać wszystkie koszty związane z realizacja przedmiotu zamówienia – załącznik nr 2,
2. Zaoferowana przez Wykonawcę cena nie może być wyższa niż stawki opłat zawarte w Obwieszczeniu Ministra Finansów z dnia 29 lipca 2024 r. w sprawie ogłoszenia obowiązujących w 2025 r. maksymalnych stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego parkowanie na parkingu strzeżonym – stanowiący załącznik do niniejszej dokumentacji.
3. Wysokości opłat za usunięcie pojazdów przewożących materiały niebezpieczne z dróg i ich parkowanie na parkingu podane przez Wykonawcę będą obowiązujące przez okres związania umową i nie będą podlegały waloryzacji w okresie jej trwania
VI. KRYTERIA OCENY OFERT:
1) W ramach kryterium „Cena za usunięcie pojazdów” z drogi, maksymalna ilość możliwych do uzyskania punktów: P1 = 80 pkt Punkty zostaną obliczone według wzoru:
Cn
P1 = ------- x waga pkt
Cb
gdzie,
P1- ilość punktów za kryterium cena,
Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,
Cb – cena oferty badanej.
W kryterium „Cena za usunięcie pojazdów”, oferta z najniższą ceną otrzyma 80 punktów a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
2) W ramach kryterium cena za każdą dobę przechowywania, maksymalna ilość możliwych do uzyskania punktów: P2 = 20 pkt Punkty zostaną obliczone według wzoru:
Cn x 3 dni
P2 = ------- x waga pkt
Cb
gdzie,
P2- ilość punktów za kryterium cena,
Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,
Cb – cena oferty badanej.
W kryterium „Cena za usunięcie pojazdów”, oferta z najniższą ceną otrzyma 20 punktów a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku
VII. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ OFERENTÓW Z ZAMAWIAJĄCYM:
Do kontaktowania się z oferentami upoważnione są następujące osoby:
1. Lucyna Sterzel – Wydział Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Sanoku – tel. (13) 46 52 920, e-mail: komunikacja@powiat-sanok.pl
2. Bartosz Mrugała – Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych w Starostwie Powiatowym w Sanoku, tel. (13) 4652942, e-mail: zp@powiat-sanok.pl
VIII. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA ORAZ MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1. Oferta powinna zawierać:
1) formularz oferty- zgodnie z załącznikiem Nr 1,
2) proponowaną wysokość opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu na parkingu strzeżony - zgodnie z załącznikiem Nr 2,
3) wykaz pojazdów przeznaczonych do usuwania pojazdów - zgodnie z załącznikiem Nr 3, wraz z kserokopiami dokumentów potwierdzających własność lub inną formę władania pojazdami, które będą używane do usuwania pojazdów wskazanych przez uprawnione organy (np.: kserokopie dowodów rejestracyjnych z ważnymi badaniami technicznymi, umowy leasingu, umowy użytkowania)
4) parametry techniczne parkingu zgodnie z załącznikiem Nr 4, wraz z kserokopia dokumentu potwierdzającego prawo Wykonawcy do dysponowania nieruchomości, na której zlokalizowany jest parking, a w przypadku gdy wykonawca nie jest właścicielem nieruchomości – również pisemne zobowiązanie właściciela nieruchomości do oddania jej do dyspozycji Wykonawcy na okres korzystania z niej przy wykonywaniu zamówienia.
5) Ważną licencje na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego rzeczy zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 728 ),
6) Ważną polisę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
2. Formularz oferty powinien być podpisany, a wszystkie załączniki parafowane przez Oferenta.
3. W przypadku, gdy jako załącznik do oferty dołączona została kopia jakiegoś dokumentu, powinna być ona potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę podpisującą ofertę.
4. Oceny złożonych ofert dokona komisja powołana przez Starostę Sanockiego. W trakcie dokonywania oceny ofert Zamawiający może żądać od Oferentów dodatkowych wyjaśnień oraz zapoznać się na miejscu u Oferenta ze sprzętem przeznaczonym do usuwania pojazdów oraz terenem przeznaczonym na parking strzeżony.
5. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający skontaktuje się z Oferentem w sprawie podpisania umowy.
6.. Kompletną ofertę należy złożyć w opisanej i zaklejonej kopercie w siedzibie Zamawiającego w Biurze Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Sanoku, ul. Rynek 1, 38-500 Sanok, parter, pok. 1, w terminie do dnia 31.10.2024 r., do godz. 12 00.
7. Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Zamawiającego, nazwę, adres i pieczęć firmową Oferenta oraz napis: „OFERTA NA USUWANIE POJAZDÓW PRZEWOŻĄCYCH MATERIAŁY NIEBEZPIECZNE Z DRÓG POWIATU SANOCKIEGO ORAZ PROWADZENIE PARKINGU STRZEŻONEGO DLA POJAZDÓW PRZEWOŻĄCYCH MATERIAŁY NIEBEZPIECZNE – nie otwierać przed dniem 14.10.2024 r., godz. 12 00.
8. Oferty złożone po terminie zostaną zwrócone niezwłocznie bez ich otwierania.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Podstawa prawna : Art.13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE Nr 119)
„ Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku informuję , że :
1. Administratorem Pana/i danych osobowych jest
Starosta Sanocki, Starostwo Powiatowe w Sanoku, ul. Rynek 1, tel. 13 46 52 900, adres e- mail: sekretariat@powiat-sanok.pl
2. Inspektor ochrony danych w Starostwie Powiatowym w Sanoku Daniel Piwowar, 38-500 Sanok, ul. Rynek 1, adres e-mail- iodo@powiat-sanok.pl
3. Pana/i dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji ustawowych zadań Wydziału Komunikacji i Transportu (szczegółowy wykaz zamieszczony jest na stronie internetowej urzędu- www.powiat-sanok.pl).
4. Dane osobowe mogą być przekazywane innym organom i podmiotom wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
5. Pana/i dane osobowe będą przetwarzane przez okresminimum 10 lat, czyli okres wynikający z kategorii archiwalnej ( okres przechowywania dokumentacji) ustalony w zał. nr 3 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18. 01. 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
6. Posiada Pan/i prawo do:
- dostępu do treści swoich danych na podstawie art. 15 RODO,
- ich sprostowania na podstawie art.16 RODO,
- usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) na podstawie art. 17 RODO,
- ograniczenia przetwarzania danych na podstawie art.18 RODO,
- przenoszenia danych na podstawie ar. 20 RODO,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art.21 RODO,
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie art. 7 ust3 (*jeżeli przetwarzania odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem .
7.Ma Pan/i prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych Pana/ią dotyczących naruszałoby przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku.
8. Podanie danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym. Jest Pan/i zobowiązany/a do podania danych osobowych, których zakres wynika z przepisów prawa, a konsekwencją niepodania danych będzie pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia.”